hr si
0 0
Sportska obuća & oprema

Trčanje = sreća. Pročitaj zašto.

24.06.2017
Kao što svi već znamo, redovita sportska aktivnost donosi puno prednosti ali koji točno pozitivan utjecaj ima tjelesna aktivnost na tvoje zdravlje i dobar osjećaj? Da li donosi više od samo puno potrošenih kalorija? Nije možda štetno za zglobove i opterećenje za srce? U ovom članku pomest ćemo neke od predrasuda i objasniti zašto je trčanje jednostavno genijalno.

1.Bolje sportske sposobnosti

Kada trčiš, cijelim tijelom struji kisik. Ako trčiš redovito, tvoje tijelo naučit će kako taj kisik transportirati u mišiće i optimizirati učinkovitost. Tako češ imati više energije i tvoje sportske sposobnosti i izdržljivost će postepeno rasti. Trčanje ti dakle otvara put prema pravoj atletici.

2. Anti-stres djelovanje

Trčanje je prava prilika za razmišljanje, za skretanje misli sa svakodnevnih problema i psihičkih napetosti. Prilikom trčanja zaboravljaš na sve obaveze i termine, a dodatna porcija kisika u krvi potiče kreativnost u tebi. To stanje idealno je za rješavanje problema i stvaranje novih ideja. No to još nije sve jer trčanje s vremenom smanjuje vjerojatnost od povišenog tlaka. To su dodatne prednosti za duh i tijelo.

3. Mršavljenje

Trčanjem trošiš kalorije i to sada već vrlo lako možeš pratiti putem pametnih satova ili aplikacija na mobitelu. Za najbolji učinak mršavljenja najbolji su intervalni treninzi, a najtočnije će ti pritom pomoći trener koji individualno određuje što i kako za najefektivniji i najbrži učinak.

4. Bolji san



Već lagana šetnja na svježem zraku znatno poboljšava tvoj san - s trčanje možeš još puno više postići. Ako trčiš redovito, prijelazi iz jedne faze sna u drugu postaju uglađeniji, a to bitno utječe na još kvalitetnije spavanje. Kad se probudiš osjećaš se svježije, odmoreno. Pripazi samo da od treninga do trenutka spavanja prođu barem 4 sata.

 

5. Jačanje kostiju i zglobova

Trčanje pozitivno utječe na gustoću kosti i smanjuje rizik od artroze i osteoporoze. Istraživanja potvrđuju da već dva puta tjedno od po 15 minuta trčanja smanjuje rizik od osteoporoze za 40%. Trčanjem učvršćuje koljena, a povećanjem protoka kisika i smanjenjem endogenih toksina dodatno štitiš hrskavicu. Osim toga, tvoji se ligamenti i tetive znatno ojačavaju. Eto, sada smo nadamo se raspršili svaku sumnju.

6. Hormon sreće

Kakav god tvoj dan bio, nakon trčanja ćeš se uvijek osjećati bolje. To je čak i znanstveno dokazano, jer prilikom trčanja rasipaju se po tijelu endorfini i serotonini. To izaziva osjećaj sreće i pomaže suzbijati strah. Depresija se također može puno lakše liječiti zahvaljujući hormonima koji se luče u mozgu. No, jednostavnim rječnikom, tko nije sretan kad završi trening ma kakav god on bio? Ako i misliš da nisi baš dobro danas trenirao, pogledaj malo u povijest na tvom mjernom uređaju pa ćeš vidjeti kako si zapravo napredovao.

7. Za uvijek mlad

Ljudi koji redovito trče imaju uglavnom veća životna očekivanja i dulje se osjećaju mladi. Istraživanja pokazuju da već pola sata tjedno produžuju život do čak 9 godina. I to još nije sve jer zbog cirkulacije krvi i protoka kisika, koža će biti napetija, a bore nestaju. Osim toga, redovito trčanje može spriječiti mentalno propadanje u starosti jer potiče na aktivnost mozga.

8. Zdravo srce i bolja probava

Znanstvenici tvrde da redovito trčanje skoro u pola smanjuje rizik srčanih oboljenja, a za to je čak sat vremena tjedno dovoljno. Što brže trčiš, srce mora jače raditi kako bi sukladno naporu krvotok bio usklađen, a to jača tvoje srce. Trčanje također stimulira metabolizam i ubrzava probavu. Osim toga trčanje jača plućne funkcije, a to su sve super prednosti za tvoje zdravlje.

9. Jači imunitet

Trčanjem postaješ fizički i psihički jači ali i tvoj imunološki sustav. Ako trčiš oko 30 kilometara tjedno imat ćeš vrlo pozitivan učinak. Ako pak trčiš više od 90 kilometara tjedno, tada će to imati negativan učinak. Intenzivan trening pospješuje pad imuniteta i zato je jako važno nakon treninga pametno jesti, dovoljno spavati i poštivati vrijeme regeneracije organizma i tijela. Ako se poštuje prehrana i vrijeme oporavka, tada ne moraš nikako strahovati za svoje zdravlje čak ako voliš intenzivne treninge.

10. Više samopouzdanja

To je možda jedan od glavnih razloga zašto ljudi koji su otkrili trčanje za sebe i ustraju u tome.. Taj prekrasan osjećaj da ostvaruješ svoje ciljeve i postižeš više nego što si ikada zamišljao je neprocjenjiv. Bolje performanse, ljepša koža, uspravno držanje, manje masnog tkiva i definirani mišići. Osjećaj napretka i da imaš kontrolu nad svojim tijelom i svojim životom toliko pozitivno utječe na samopouzdanje - zasluženo!

To su samo neki od mnogih zdravstvenih prednosti trčanja. Istraživanja su pokazala da redovito trčanje pridonosi zdravom optimizmu i smanjuje rizik od raznih vrsta raka i bolesti kao što je Alzheimerova. Sve u svemu, može se reći da trčanje povećava kvalitetu života - i fizički i psihički. Dakle, nema više izgovora - svatko može i treba trčati. Ako to već nisi učinio, onda je sada pravi trenutak za životnu odluku. Sigurni smo da ti neće biti žao :)

Aha, nemaš tenisice? Baš super, sad su na akciji :) Tenisice za trčanje - AKCIJA

Komentari 0

0.0 Ocjenjeno: 0 puta
Pošalji komentarOdustani
Newsletter
Prijavi se na newsletter i ostvari popust od 10% prilikom prve kupovine
Na vrh
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

U slučaju da ne želite da naša stranica učitava kolačiće odaberite ˝Odbijam kolačiće˝, no želimo Vas obavijestiti da će u tom slučaju naša stranica raditi otežano te Vam se možda neće učitati svi željeni sadržaji.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel