hr si
0 0
Sportska obuća & oprema
Jednostavna rekreacija

Zašto je brzo hodanje dobro

11.11.2019

Ako se ujutro, dok idete na posao, bolje zagledate, primijetit ćete da je u automobilu najčešće samo jedna osoba. Kada bi se dijelio prijevoz, zasigurno bi se smanjila gužva. No, još bolji način za smanjenje gužve je – hodanje. Ovom aktivnošću ćete osim smanjenja gužve, smanjiti i rizike od mnogih bolesti. Kada hodanje još malo ubrzate i pretvorite ga u omiljeni oblik rekreacije, lista dobrobiti samo će se povećati.

Dnevno je poželjno prijeći 10 000 koraka

Brojna su se istraživanja bavila proučavanjem dobrobiti hodanja, a jedno je pokazalo da zamjena jednog sata sjedenja sa satom hodanja dnevno smanjuje rizik preuranjene smrti za 12 do 14 posto. Koliko je hodanje važno za čovjeka, pokazuju i savjeti liječnika koji govore da je odrasloj osobi potrebno dnevno u prosjeku 150 minuta „cipelcuga“. 

S obzirom na današnji životni stil, čovjek u prosjeku maksimalno prijeđe oko 4 500 koraka. Međutim, mnogi savjetuju da bi, ako želite da hodanje ima značajan utjecaj na zdravlje, broj koraka trebao biti 10 000. Naravno, nije potrebno prijeći ih odjednom jer prijeći 10 000 koraka bilo bi ravno da prijeđete tri četvrtine puta do Mount Blanca. Isto tako, treba razlikovati vrste hodanja. Nije isto šetanje centrom grada, hodanje uz brdo ili hodanje u smislu sporta i rekreacije. Iako je svako od navedenih oblika na svoj način dobro, brzo hodanje je posebno korisno i sjajan je sport za svakoga.

Najprije naučite kako pravilno hodati

Hodanje je prirodna kretnja svakom čovjeku, ali unatoč tome, mnogi ljudi hodaju krivo. Stoga, prije nego se uputite na trening u prirodu s omiljenom glazbom u ušima, pogledajte na što trebate obratiti pažnju tijekom hodanja. 

Prije svega, hodajte kao da vam se žuri negdje (zato se i zove brzo hodanje). Zatim, hodajte tako da stanete na pete, a težinu prebacite na stopala da biste se na kraju podigli na prste. Ako ste hodanje započeli s desnom nogom, lijevu nogu podignite tek kada vam je desna potpuno na tlu. Nemojte zaboraviti ni na ruke. Držite ih pod kutom od 90 stupnjeva i s njima radite pokrete u ritmu hodanja. Gledajte uvijek ispred sebe s uspravljenim leđima i svakako se potrudite disati ujednačeno i pravilno.

Nakon što svladate tehniku, bacite se na osvajanje dužina. U brzom hodanju ne trebate se strogo držati pravila od 10 000 koraka. Barem ne u početku. Naime, samim tim što ćete ubrzati svoju kretnju, ubrzat ćete puls i time će cijela rekreacija postati intenzivnija. Zato nije najbitnije da dugo traje. Možete za početak prelaziti i manje koraka i manje kilometara. Bitno je da održite relativno brz ritam. Recimo, 1-2 km u tempu koji je skoro pa trčeći može biti vaša početnička norma. Pokušajte takav trening odraditi do 3 puta tjedno i vidjet ćete kako će vam apetit za dužim prugama polako rasti.

Na taj ćete način vrlo brzo primijetiti i poboljšano spavanje, bolju tjelesnu formu, a dobit ćete i više energije i poleta za obavljanje svakodnevnih poslova.

Sportska oprema

Jedan od najpovoljnijih sportova

Brzo hodanje shvatite kao bilo koji drugi sport. Dakle, prije nego krenete s treningom dobro se zagrijte, a nakon treninga ne zaboravite se istegnuti. Na taj ćete način minimizirati moguće ozljede. Eventualne ozljede spriječit ćete i kvalitetnom opremom. Naime, ovaj sport spada u jedan od najpovoljnijih sportova. Sve što vam za njega treba je dobra trenirka i kvalitetne tenisice.

Za brzo hodanje najbolje je imati fleksibilne tenisice koje će pratiti svaki vaš pokret. Također, treba obratiti pažnju na to da vam se stražnji kraj tenisica ne zarezuje u petu, ali i da imate dovoljno mjesta za prste koji se trebaju moći slobodno pomicati. Ako želite odabrati prave tenisice, jedan od najboljih savjeta je da ih kupujete poslijepodne. 

Komentari 0

0.0 Ocjenjeno: 0 puta
Pošalji komentarOdustani
Newsletter
Prijavi se na newsletter i ostvari popust od 10% prilikom prve kupovine

Pretplati se na messenger obavijesti i dobivaš:

  • 5% popusta na prvu kupovinu
  • info. o statusu tvoje narudžbe direktno na messenger  
  • odgovor na svako tvoje pitanje u najkraćem roku
Uspješna prijava
Greška kod prijave
Na vrh